Teachers Leave the Kids Alone

Denna morgon vaknade jag av ett sms från Molly som sade att skolorna i Arlington County var stängda idag på grund av snö. Problemet är alltså att skolbussarna inte kan komma fram alternativt att de inte vill riskera något genom att skicka ut människor på de hala vägarna. Det är lite delade meningar om vad som egentligen är problemet. IMG_0427Jag måste medge att det var lite deprimerande att se detta utanför fönstret när det inte fanns ett spår av snö så sent som igår. Självklart förklarade jag ändå för alla att där jag kommer ifrån var skolbussen, förutom plogbilen och traktorer, det enda fordonet som tog sig ut på vägarna i detta väder (vilket faktiskt var fallet under en snöstorm i vintras) och att man under vinterhalvåret i Sverige byter till vinterdäck. Nu kunde ju varken jag eller någon här hemma (som var offren för mina klagomål) göra något åt saken så jag gjorde det enda vettiga. IMG_0431Jag kröp ner under täcket och såg på House of Cards. IMG_0433Lite senare på dagen hade jag lunch med Molly på gamla goa Northside där jag idag beställde en Prosciutto Sandwich. Det var med hjärtat i halsgropen som jag tog bilen dit. Herregud, vad tänkte jag på?! Ta bilen i “all” denna snö! Och gissa vad, jag såg fler bilar på vägen! Gå utomhus fast det är snö, galningar är vad vi är.

Nog med sarkasm, när jag kom hem hade Sophia förberett filmmys åt oss båda. Hon hade tidigare under dagen blivit chockad över att jag aldrig hade sett hela Aquamarine , så vi kröp ner under både täcken och filtar och såg den tillsammans.aquamarine--aquamarine-373542_1219_1317Jag är glad att inte behöva ha ångest för att jag inte hade sett hela filmen tidigare, dock var det ändå mysigt att få slappna av framför en film.

För att göra något produktivt idag (även om jag själv tycker att tv-serier och lunch kan omvändas till något produktivt) erbjöd jag mig att laga middag. IMG_0436Dagens rätt: Fläskfilégryta med ris och ångad broccoli. Serveras med sallad, bröd och valfri dryck. Mumsigt och värmande en vinterdag som denna.

 

2 comments

  1. philip · March 18, 2014

    gud dani din tönt du sköter liksom om en hel familj och här sitter jag och äter pot noodles. haha du är så duktig! 🐢

    • countbysmiles · March 18, 2014

      Haha åh tack bästa Philip! Dock tror jag bestämt att du överskattar mig. Jag som tycker att du är så duktig 🙂

Leave a Reply

