The False Spring

Denna lördag tog efter den som var förra veckan och bestämde sig för att bjuda på sol och värme. Det passade ju alldeles utmärkt då min Area Director, Mara, hade planerat en aupairaktivitet för dagen som skulle spenderas utomhus.

Jag kanske ska förklara lite vad en Area Director är för något. Jo, Mara är alltså anställd av AuPairCare (min amerikanska aupairorganisation) och har ansvar över ett visst antal aupairer som bor i samma område. Hon är min första kontaktperson om något skulle hända eller om jag har några frågor som jag inte kan ta upp med familjen. Hon ser till så att vi alla har det bra och försöker anordna aktiviteter där alla aupairer i samma område kan träffas och ha kul tillsammans. Jag är så glad att jag har Mara som min AD. En ytterst trevlig, glad och hjälpsam människa!

Idag var det alltså dags för ett sådant “aupairmöte”. Med tanke på vädret så kanske ni blir lite förvånade när ni får höra att aktiviteten denna gång var…

IMG_0342skridskoåkning utomhus!

Det är nämligen så att utanför shoppingcentret Pentagon City finns det en utomhusrink som är öppen hela vintern och en bit in på våren. Värmen idag stoppade dem inte från att ha öppet, dock innebar det att de fick spola om isen en gång i halvtimmen.IMG_0344Helt plötsligt hade mina skor blivit ersatta.IMG_0345De flesta hade konståkningsskridskor, men både jag och Danielle blev glada när vi såg att de erbjöd hockeymodellen. Det blir lätt så när man är från Furudal (dock vet jag inte vad Danielle, som är från Sydafrika, hade för anledning).IMG_0351Vi gav oss ut. Hade glömt att det kunde vara så roligt att åka skridskor (dvs. när det inte är under skolidrotten och alla ens klasskompisar, som antingen har spelat hockey eller åkt konståkning, är superduktiga och du själv är som Bambi på hal is med hala sulor)IMG_0352Första gången någon av oss åkte skridskor i 15 graders värme. Härligt värre!IMG_0349Om man hade lite svårt med balansen kunde man ta hjälp av en liten söt pingvin. 1911811_10151975764172036_1385337464_nJag, Kimberly och Maileys tog gruppfoto och selfies.1932310_10151975764277036_1434790469_n

Det bästa med just denna skridskoåkning är att man bara kunde gå in i gallerian och shoppa efteråt, vilket vi gjorde. IMG_0353Ett besök på den helt enorma skoaffären DSW ledde till att jag blev ett par Converse rikare. Skrattade gott åt att de kostar mindre än hälften av vad de gör i Sverige.

När jag och Maileys sedan tog tunnelbanan hem blev vi varse om att detta är helgen före St Patrick’s Day. Grönklädda människor (varav många dessutom hade röda lösskägg) överallt som stod i 100-meters-köer till barerna trots att klockan inte var mer än fyra. IMG_0354Försökte få bilder på denna gröna invasion men lyckades tyvärr inte få någon bra.

Kan tänka mig att min kväll blev lite lugnare än för dessa människor, fast nog är det lite extra surt vid sådana här tillfällen att man inte är 21 än. Jaja, vad vore väl en pubafton i Clarendon bland massor av gröngölingar. En familjemiddag på italiensk restaurang är inte helt tokigt det heller.

Leave a Reply

