Let Them Eat Cake

När jag hör ordet flickscouter tänker jag på 1) kakor, 2) Phineas och Ferb och 3) USA. Den yngsta dottern i familjen, Sophia, är såklart med i flickscouterna och Molly är ledare för hennes trupp som inkluderar sex stycken 12-åriga tjejer.

Igår var det dags för ett scoutmöte och då dessa sex tjejer är riktiga vildar var vi ju tvungna att fixa något som skulle kunna få dem att vara tysta ett tag. Svaret: cupcakes!

Jag råkar vara ägare av en alldeles fantastisk bok som innehåller recept från Hummingbird Bakery i London och som praktiskt nog har ett helt kapitel med bara cupcakes.

IMG_0200IMG_0202Nu är det ju så att USA vill vara så märkvärdiga så att de inte använder dl, ml, gram osv som vanligt folk (läs svenskar), utan det är cups och fl. oz och annat konstigt. Men, man får anpassa sig så jag började med att översätta receptet.IMG_0198Nu var det bara att tillverka själva muffinsen. Jag bestämde mig för att göra vaniljcupcakes då detta är något som de flesta tycker om.IMG_0204Se så fina de blev! IMG_0205När muffinsen hade svalnat så var det dags för frostingen. Det finns ett recept i boken men jag tycker bäst om att höfta och smaka av när det kommer till frosting. Ingredienserna jag använde var smör, färskost, mjölk, vaniljessens och florsocker.IMG_0248Frosting på och därefter det roligaste, dekorering.IMG_0249Några fick färgglada stjärnor.IMG_0250 IMG_0252Och några fick glitter.IMG_0254Ytterst goda och mycket uppskattade!

Leave a Reply

