Happiness Is What Makes You Pretty

Efter att ha haft en väldigt trevlig och givande lördag, vaknade jag upp morgonen därpå med nya förväntningar. Denna dag skulle jag nämligen få åka på spa och utnyttja de behandlingar som jag fick i födelsedagspresent av familjen.

Hela familjen började dagen med att tillsammans åka till en restaurang i Clarendon som heter Lyon Hall för att äta  brunch. Väldigt trevligt ställe som har samma ägare som the Liberty Tavern där jag och Molly var på min födelsedag.

IMG_0136Jag tog pocherade ägg serverade med lax, spenat och hollandaise placerat på en croissant. Smakade mycket bra, dock kan inget slå kaffet som vi fick. Det var änglasång i både magen, gommen och på tungan. Jag skulle kunna åka hit varje dag bara för kaffets skull.

Efter en inte alltför lång stund tog kaffet slut och vi (alla utom Joe) begav oss då till nästa anhalt, spat.

Det är ett litet, lokalt spa som heter Nails och som erbjuder manikyr (passande nog), pedikyr, massage, vaxning mm.

IMG_0138När man kom in fick man välja vilka färger man ville ha på sina naglar.IMG_0139Vad tyckte jag då om själva behandlingarna? Jag ska vara ärlig, den första halvtimmen var inte behaglig. Det har absolut inget med personalen eller kvalitén på behandlingen att göra. Det är bara det att jag har uppenbarligen väldigt svårt att slappna av under kroppsbehandlingar. Jag kan inte sätta fingret på det, men det är lite som att jag känner mig i vägen eller att personalen ska döda mig. Tänk på det, man är ju väldigt sårbar när man ligger där på massagebänken eller sitter och blundar i fåtöljen. Om de skulle vilja… Okej, ni kanske har förstått.

Senare på kvällen kände såklart jag hur massagefåtöljen (som man satt i under pedikyren) verkligen hade gjort ryggmusklerna en tjänst, men där på spat tyckte jag att det var ytterst obehagligt. Temperaturen på fotbadet var helt perfekt men under den första halvtimmen var det som att jag hade snott mina ben från en skyltdocka (med tanke på stelheten). Olustigt.

IMG_0137Som tur är blev det bättre ju längre jag var där. Jag är glad att rygg- och nackmassagen var sist för den kunde jag verkligen njuta av. Mmm, kan fortfarande känna den underbara doften av mandelolja. Jag tror att jag helt enkelt måste träna på att gå på spa. För det är verkligen helt underbart när man väl kan slappna av och det är en väldigt bra känsla när man är klar och man går därifrån. Är faktiskt supernöjd med resultatet.

IMG_0142Ursäkta att jag visar en stor bild på mina tånaglar, men det blev ju så bra.IMG_0161

Så det var allt som allt en toppenbra och uppskattad födelsedagspresent, trots att jag var en värdelös mottagare i början. Skön söndag!

 

2 comments

  1. Emma · March 9, 2014

    Inser att jag skulle kunna öppna ett eget manikyr place hemma i lägenheten när jag ser bilderna på lacken. Läskigt nog har jag antagligen fler än spat, haha.
    Du verkar ha det helt fantastisk! ❤

    • countbysmiles · March 9, 2014

      Jag berättade faktiskt för Molly och tjejerna om dig och att du HAR fler lack än spat.
      Saknar dig vännen ❤

Leave a Reply

