When the Rain Starts to Pour

Lördagar är oftast perfekta för att spenderas med vänner, nya som gamla. Min lördag handlade till större delen om ny vänskap och därför vaknade jag denna dag med mycket förväntan och energi.

På förmiddagen hade jag bestämt lunchträff med Sladjana och Magdalena. De är båda aupairer i samma hus då deras värdfamilj har fyra barn varav ett är en tvåmånaders bebis, som Magdalena har haft turen att få ta hand om.

Vi begav oss till ett ställe i Clarendon som heter the CheeseCake Factory. Precis som namnet utlovar har de, förutom lunch- och middagsmenyer, en meny med mer än 30 olika sorters cheesecake!

IMG_0123

Tyvärr så fanns det inte plats i min mage för någon cheesecake den här gången då deras portioner var helt enorma. Sladjana beställde nachos från deras förrättsmeny och fick in en portion som enkelt skulle räcka till fyra personer.

Tur att man får ta med sig maten i lådor hem. Självklart måste jag gå hit snart igen för att prova på någon (eller några) av deras cheesecakes.

Hade också väldigt bra sällskap under denna lunch. Dessa tjejer var en väldigt bra och rolig ny bekantskap som jag absolut tror att jag kommer ha mycket kul med.

Några timmar senare, när dagen övergick till kväll, var det dags för middagsträff med mina sydafrikanska vänner Kimberly och Danielle som också jobbar som aupairer. Danielle bor bara några hundra meter från mig så jag plockade upp henne och Kimberly där och sedan åkte vi till området kring Ballston Mall.

Efter ett tips från Molly gick vi till en mexikansk restaurang som heter Uncle Julio’s, ett väldigt fint ställe som passar såväl en barnfamilj som ett ungt kompisgäng. Jag har aldrig varit på en liknande restaurang! Vi beställde in Chicken and Beef Fajitas. Köttet fräste fortfarande när det serverades och alla tillbehör var som änglar för magen. Det bästa var ändå deras fantastiska tortillabröd som de bakade själva(!) i restaurangen. Jag skulle kunna äta dem varenda vareviga dag.

Jag och Danielle kände att vi bara var tvungna att prova någon av deras desserter. In på ett fat kom…wait for it…Chocolate Empanadas! Det är alltså empanadas fyllda med smält choklad och till detta serverades en fantastisk vaniljglass. Åh vad mätta vi var men också så himla nöjda.

Vår snälla servitör hjälpte oss att ta bilder från middagen. Jag misstänker att han tyckte det var skönt att få lite rast från serveringen då han började ta från olika vinklar för att få en så bra bild som möjligt. Väldigt trevlig var han iallafall så vi såg till att ge honom bra dricks.

Hade även denna måltid fantastiskt sällskap och vi spenderade resten av kvällen i Ballston med lite fönstershopping och Starbucks. Min lördag med mina nya vänskaper blev alltså väldigt lyckad och levde upp till alla förväntningar. God mat är ju dessutom alltid ett stort plus!

Leave a Reply

