Baking is Like Washing – the Results are Equally Temporary

Idag kände jag att den del av min personlighet tillägnad FRIENDS-karaktären Monica Geller tjatade inombords för att få komma fram. Därför har jag nu idag ägnat mig åt tvätt och bakning.

Man kan tänka sig att dessa två saker är relativt universala, men icke. När jag skulle tvätta fanns det bara tvättmedel så att det räckte till en maskin. Jag letade efter nytt men utan några förhoppningar. Min familj har nämligen en städerska som kommer en gång i veckan och därför äger detta hushåll inte ens en dammsugare. Jag menar inte alls att låta fördomsfull och ser inget fel i detta, dock kan det ju hända att jag köper en dammsugare så småningom för att ha en nära till hands.

Hursomhelst var jag ju iallafall tvungen att köpa tvättmedel, och sköljmedel för detta fanns det inte heller och jag vill ha väldigt mjuka kläder (och handdukar!). Jag sökte efter var detta kunde finnas med support från mina kära vänner som jag samtidigt hade en Google Hangout med (multitasking på hög nivå). Jag chansade och åkte till ett ställe som heter CVS Pharmacy, som precis som det låter är ett apotek men som också har så mycket annat. Jag insåg deras brist på tvättmedel ganska snabbt och svor lite över detta.

Vad skulle jag ta mig till?! SMS:ade Molly och frågade. Hon rekommenderade mataffären precis bredvid CVS, Giant Food. Jag gick in, sökte bland hyllorna och… DÄR, en enorm (that’s why it’s called Giant Food) hylla med tvättmedel och sköljmedel så långt mitt öga kunde nå!

Är mycket nöjd med mitt köp! Hittade dessutom dammtrasor och “disinfecting wipes” som kan vara bra att ha. Är dock fortfarande på jakt efter blekningsmedel alt fläckborttagning. Undrar om det finns Vanish i USA?

 

Leave a Reply

