There to Welcome You Home

Mina första dagar i Arlington kunde inte ha varit bättre. Mottagandet från familjen har varit helt fantastiskt och det är inte utan att jag blir lite förundrad över hur jag redan kan känna mig så trygg i det här hemmet. Molly, min värdmamma, och jag sa båda igår att det nästan är som att jag skulle ha varit här i flera månader. Tror att det har mycket att göra med att vi hade så bra kontakt innan jag skulle åka. Första gången jag pratade med Molly var i november, och från det till den dag jag åkte till USA så har vi haft kontakt mer eller mindre varje vecka. Familjen är också generellt väldigt öppen och jag har nog haft tur som har “matchat” med just dem.

Image

Denna bukett väntade på mig när jag anlände i torsdags. Älskar blommor och det rosa passar väldigt bra i mitt rum och min rosa fondvägg.

Image

Här i bakgrunden kan man se en del av fondväggen som faktiskt hamnade där av misstag. Rummet skulle egentligen ha en annan rosa ton (mer åt en creme-nyans) på väggarna, men något blev fel i beställningen. När målaren fick se färgen ringde han Molly och frågade om det verkligen var rätt färg. Molly var i en stressig period så hon tänkte inte att det var något fel. Målaren misstänkte dock att något inte stod rätt till och sa att han skulle måla en vägg så att hon fick se den, för han vägrade att måla ett rum helt i denna färg. Än idag tackar vi alla målaren för hans kloka förstånd.

Image

Fick också upp foton och dylikt i min stora hylla. Har aldrig varit en sådan som har haft foton av minnen, familj och vänner framme, men jag tycker ändå att det blev bra och det är lite kul att ha dem där. Det ger mer än vad man kan tro.

Ska snart skjutsa den äldsta av systrarna till skolan då hon inte mådde så bra under förmiddagen. Efter att ha fått i sig lite lunch kände hon sig mycket bättre så hon klarar nog de sista lektionerna. Lite te innan vi åker skulle också sitta bra!

“Green tea is very good for your metabolism” – citat av Ella från igår.

Leave a Reply

