Songs For Crayfish Parties

IMG_2673Jag har ju nästan inte spenderat någon tid alls med svenska aupairer här i USA, vilket förra lördagen kompenserades ganska rejält. Vid lunch träffade jag en gullig tjej vid namn Josefin som kom till USA från Sverige för bara sex veckor sedan. Till skillnad från en landsförrädare som jag har Josefin massor av svenska aupairvänner, vilket denna dag var väldigt tur för mig. Efter att strosat runt downtown under dagen bjöd hon på eftermiddagen nämligen med mig…IMG_2674…på kräftskiva!! Denna anordnades då alltså av en grupp svenska aupairer hon brukar umgås med, och de var så snälla att bjuda in mig med (vem skulle inte bjuda in mig å andra sidan?)IMG_2675 Massor av pynt och de obligatoriska hattarna hade de såklart köpt på (*änglakör*) IKEA.IMG_2676Självklart fanns även kräftor på bordet (vilket ju var tur då det är lite av själva idén med kräftskiva).10617397_10202533695516958_1663718895_nFullt utrustade med haklappar och hattar var vi minst sagt redo för middag.IMG_2678De hade även skaffat sånghäften. Vi kände igen en enda låt (och då ska ni veta att jag kan allt mina snapsvisor)IMG_2679Sånger eller inte, kräftskivan blev ytterst lyckad med goda kräftor vars lukt fortfarande fanns på fingrarna efter tio tvättar (om den inte fanns kvar är kräftskivan misslyckad). Lite chokladtårta blev den perfekta avslutningen på denna fina kväll som blev ytterligare bevis på att man inte behöver vara i Sverige för att uppleva de svenska traditionerna.

Leave a comment